onsdag 1 april 2015

Minecraft tårta


Den andra tårtan jag gjorde förra helgen var den här Minecraft-tårtan till Elias som firade sin 8-årsdag.
Jag är väl antagligen den sista i världen som inte spelat Minecraft så jag fick faktiskt åka på studiebesök för att få lite bättre koll. Jag fick helt enkelt be syrrans pojkar spela lite och samtidigt fråga ut dom lite om dom olika figurerna. 


Sist och slutligen valde jag att modellera Steve som tycks vara den vanligaste figuren i Minecraft. 
Det var lite svårt att hitta bra bilder att utgå ifrån när jag modellerade honom, så i efterhand kunde jag konstatera att han fick en lite annorlunda frisyr än han vanligtvis har. 
Steve fick sällskap av Minecreeper, en gris och ett får och lite TNT behövs tydligen också i Minecraftvärlden.


När jag börjat på med tårtan insåg jag att den ju givetvis skulle ha varit fyrkantig som allt annat i Minecraftvärlden men då var det redan för sent att ändra på den saken.
Istället valde jag att modellera några kuber med gräs och helt enkelt ställa figurerna på ett golv av olikfärgade plattor för att få med ännu mera kvadratiska former.

Elias pappa som hämtade tårtan var jättenöjd med den så tydligen fick jag till figurerna något så när trots mina bristande kunskaper i just Minecraft. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar