lördag 3 december 2011

Lottas & Johans bröllopstårta

11.11.11 gifte dig min kära lillasyster Lotta med sin Johan och jag fick äran att göra tårtorna till bröllopet. Eftersom Lotta och Johan bor i Sverige passade hela vår familj samtidigt på att ta en liten minisemester tillsammans, eftersom det är sällan vi alla hinner umgås.
Vi hann göra en hel massa roliga saker tillsammans och jag misstänker att personalen på hotellet vi bodde på drog en lättnadens suck när vi alla åkte hem efter bröllopet! ;-)

Lotta och Johan älskar båda vinter och snö och hade hoppast på lite snö till sin stora dag men tyvärr fick dom nöja sig med lite frost på träden.
Dom ville ha en rätt så enkel tvåvåningstårta i vitt och till all lycka hade dom valt snöflingor som dekoration till tårtan så ett par snöflingor på bröllopsdagen fick dom i alla fall.

Det blev lite bråttom med att fota tårtan innan vi åkte iväg till kyrkan och den här årstiden är ju ljuset verkligen långt ifrån det bästa att fota i så tyvärr har jag inte så många lyckade bilder.
Förutom den här tårtan gjorde jag också två vanliga gräddtårtor med bär men dom glömde vi helt bort att fota i brådskan inser jag nu.

Tusen Tack till er Lotta & Johan för att vi fick vara med på er stora dag!


13 kommentarer:

  1. Åh vilken vintrig fin tårta du gjorde! Älskar snöflingorna!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken vacker tårta! Underbar!

    SvaraRadera
  3. Vacker och stilren, precis som det ska vara på bröllop :-)

    SvaraRadera
  4. Enkla tårtor är ofta finast tycker jag, tycker den blev väldigt fin och passande för bröllop.

    SvaraRadera
  5. Jättefin och stilren tårta! Verkligen fint med snöflingorna också!

    SvaraRadera
  6. Men jisses vilken fin blogg och vilka vackra tårtor!!
    Som att gå in på ett konditori!

    Jag hamnade här av en slump, men det här vill man ju se mer av! Wow..

    /Lia

    SvaraRadera
  7. Så vacker! Jättefint med de stående snöflingorna på toppen =)

    SvaraRadera
  8. Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  9. Som brud kan jag ju tillägga att tårtan var som vanligt supergod också. Tusen tack kära syster för dom underbart fina tårtorna! :)

    SvaraRadera