tisdag 22 mars 2011

Ib Laursen

I fredags ringde det på dörren och både jag och töserna blev jätteglada när vi såg att brevbäraren hade med sig ett stort paket till oss.

Vi öppnade paketet försiktigt och redan då blev töserna överlyckliga över allt fint pysselmaterial som någon skickat till oss. Exakt vad vi behövde! ;-)
Jag hade dock mina aningar om att något mycket finare fanns längre ner i paketet och grävde snabbt fram ytterligare ett paket och öppnade det...
...och brast nästan i gråt när jag såg att det underbara tårtfatet som Ib Laursen skickat hade gått sönder i transporten... :-(
Tia som är Ib Laursens finska agent har dock redan lovat mig ett nytt kakfat som jag kommer att få hämta ut i en affär, som säljer deras produkter här i stan, för att förhindra att samma sak händer igen. Sådan service blir man verkligen extra glad över! :-)

Till all lycka fanns det flera överraskningar i paketet bl.a. dom här superfina pajformarna, i grått och rosa. Dom är dessutom lite mindre än vanliga pajformar så till vår familj på fyra personer kommer dom att bli perfekta.

Jag fick också två av varje av dom fina cupcakesformarna i rosa, lila och vitt men tyvärr hade den ena vita också spruckit i transporten. Dom här kommer att bli perfekta att göra Brownie Cupcakes i eller varför inte göra små mini smulpajer i dom.

Jag älskar verkligen dom fina pastellfärgerna i Ib Laursens Mynte-serie och har på känn att jag kommer att samla på mig en hel del av dom i framtiden! :-)

Tusen, tusen TACK till Ib Laursen för dom superfina sakerna!


4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska saker du fått! :-) kram

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR Ib Laursen, det är de finaste saker till köket som finns!!
    Har önskat mig just det där rosa tårtfatet av min mamma i födelsedagspresent :)
    Lyllos dig :D

    SvaraRadera
  3. åhhhh vad avis man blir... jag ÄLSKAR dom där små skålarna.. å faten.. å tårtfatet... VILL ÅXÅ HA!!! *s*

    men du.. vilken tur att du får hämta ut ett helt iafl.. DET är service det ;)

    SvaraRadera