onsdag 8 december 2010

Elias doptårta

Idag döps våra goda vänners lille son Elias och jag fick så gott som fria händer med doptårtan.
Oftast blir det ju rosa eller blått på doptårtorna så nu passade jag på att testa något annat.

Jag tyckte om kombinationen brunt och vitt som jag gjorde på Julianas och Samuels bröllopstårtor och eftersom jag tänkte modellera en nalle som dekoration tyckte jag att det skulle passa bra med dom färgerna också på den här tårtan.
Förutom nallen fick det bli en ganska enkel design med lite blommor, namn och spritsad dekorkant.


Eftersom det närmar sig Jul ville jag gärna få med något lite julaktigt också så nallen fick hålla ett stort rött hjärta i famnen.
Hjärtat tycker jag att passar utmärkt på en doptårta där det också får symbolisera kärleken till ett nytt litet barn.

Förutom tårtan gjorde jag också ett helt gäng med minicupcakes i matchande brunt och vitt.

Ljusa bottnar

Jorgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i hemgjord sp
Dekorationer i mmf

Tårtbricka från Siluett of Sweden


Hjärtliga gratulationer på din dopdag lille Elias!

12 kommentarer:

  1. Så söt! Passar jättebra med brunt till nallen :-)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt tårta, enkel och fin på alla sätt! Och fint med brunt och vitt också, av "gammal vana" blir det ju faktiskt en hel del rosa och ljusblått på doptårtor...

    SvaraRadera
  3. Underbar tårta, som vanligt! :) Är så imponerad och får mycket inspiration från dig!

    SvaraRadera
  4. Så himla söt den blev! Jättefina och mysiga färger :)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kär man blir i den här tårtan :D hur mysig som helst! och vilken söt nalle.

    SvaraRadera
  6. Jättejättefin!! Gillar verkligen färgerna, och så var den så stilren men samtidigt gullig :)

    SvaraRadera
  7. Vad fint det var att ställa cupcakesen runtomkring!!! Najs!!!

    SvaraRadera
  8. Ruskigt söt liten björn! Gillar att tårtan är så enkel.

    SvaraRadera
  9. Tyckte det där var en jättefin doptårta! Och ku latt se någonting som inte är blått eller rosa :)

    SvaraRadera
  10. Stilren och supersnygg tårta!

    SvaraRadera