måndag 22 november 2010

Iloleipuri

Titta vad vi har fått! :-)

Förra veckan fick jag ett stort paket från företaget Martinex Oy med alla dom här underbara Mumin produkterna från deras Iloleipuri serie.

Jag hade redan hunnit beundra dom här fina formarna ute i butikerna ett antal gånger sedan julsakerna börjat dyka upp och blev sååå glad när Hanna på Martinex lovade att skicka några av produkterna till mig att testa.

Jag behöver väl knappast berätta att jag blev överlycklig när jag öppnade paketet och såg att hon skickat med hela Muminsortimentet till mig och töserna! :-)


Det var nog inte bara jag som blev överlycklig utan töserna blev minst lika lyckliga och ville genast sätta igång att baka...
Som ni ser hade knappt tid att fota sakerna innan vi drog igång pepparkaksbaket! :-)

Jag har på känn att vi kommer att äta ovanligt mycket pepparkakor hos oss i år och jag kan knappt vänta på att få baka årets pepparkakshus som givetvis blir ett Muminhus.


Tusen, tusen Tack till Hanna på Martinex för den underbara överraskningen!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt flicka och verkar hon har en jätte kul med mumin saker!

    SvaraRadera
  2. Men vilken kul överraskning! Det var ju inte lite grejer heller. :) Förstår att stora tjejen tyckte det var kul att göra muminpepparkakor!

    SvaraRadera