onsdag 28 juli 2010

Dinoco tårta


I början av veckan fyllde Isacs storebror Nico 4 år och för ett par veckor sedan gjorde jag den här tårtan till honom. Tårtan åkte sedan rakt ner i frysen för att sedan tas fram lagom till kalaset.

Nico tycker om Cars filmen och speciellt Dinoco bilen så tårtan fick gärna ha det temat.
Jag har hittills bara gjort en riktig 3D tårta, Skattkiste tårtan till Lucas, och en biltårta tyckte jag skulle passa bra som nästa 3D projekt, så en sådan fick det bli.

Dinoco är en ny bekantskap för mig eftersom vi mest ser på prinsessfilmer hemma hos oss för tillfället så det blev till att googla för att få fram bilder på bilen ur alla olika vinklar.


Istället för Dinoco valde jag att skriva Nico på logon på motorhuven och på sidorna fick det bli 4:or istället för 95 som på orginalet.

Det var riktigt kul och en liten utmaning att göra en 3D tårta så det lär säkert dyka upp flera såna här i bloggen i framtiden.

Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i sp

Tårtbricka från Siluett of Sweden

Grattis på 4-årsdagen Nico!

12 kommentarer:

  1. Verkligen en fin tårta! Det måste ju vara alla fyraåringars dröm att få en sådan!

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta :) Vad duktig du är

    SvaraRadera
  3. Vilken fin biltårta, den hade min biltokige son gillat

    SvaraRadera
  4. Åh vilken snygg tårta du gjort!

    SvaraRadera
  5. Och den var god! Alla gäster berömde den liksom vi. Tack Cickan! och skärbrädet skall jag försöka minnas att föra hem till dina föräldrar denna vecka.

    SvaraRadera
  6. Riktigt lyckad 3D tårtan måste jag säga! ;) den vart ju hur fin som helst.

    SvaraRadera
  7. Så häftig den var! Hade aldrig kunnat tro att du bara gjort en liknande tidigare :)

    SvaraRadera
  8. Jag är så imponerad att man kan göra såna här 3D-tårtor!

    Visa gärna bilder på hur du gör. Jag kommer troligen inte kunna göra det själv, men den vetgiriga i mig blir väldigt nyfiken :-)

    SvaraRadera
  9. Mina småpojkar tycker denna tårta är superfin!.. Helhäftig!

    SvaraRadera
  10. Mycket imponerande bakverk du har här på din blogg! Fina bilder också!! Grattis!

    SvaraRadera