måndag 28 juni 2010

Bibeltårta


Nu är jag tillbaka från en underbar minisemester i London. Tyvärr hann jag sist och slutligen inte med att åka till någon affär som säljer baktillbehör men en hel del pengar hann jag slösa i alla fall... ;-)
Den här tårtan gjorde jag för några veckor sedan eftersom den skulle ätas under midsommarhelgen då jag inte var hemma.
Den åkte därför rakt ner i frysen för att sedan tas fram lagom till det kombinerade konfirmations- och 50-årskalaset.


Önskemålet var en tårta formad som en bibel samt att jag skulle få med 5o-årsfirandet på något hörn.
Därför fick det bli en bibel med ett guldfärgat kors, mörkt rosa blommor med guldfärgad mitt och ett guldfärgat 50 bland blommorna.


Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i sp
Dekorationer i mmf

5 kommentarer:

  1. Jättefin tårta. Var tårtan täckt och dekorerad när du frös den? Jag har bara fryst en fylld tårtor och sen tagit upp och dekorerat men med vore ju jättesmidigt att kunna göra allt innan.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tårta! Den ser nästan ut som att man skulle kunna ställa den i bokhyllan :) Fint detaljarbete!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Det blev en riktigt fin boktårta! och ja visst går tiden så fort när man är på semester, annars hade det ju varit jättekul å gå på lite bakaffärer!! ;)

    SvaraRadera
  4. Riktigt fin! Det var nog första gången jag sett en bibeltårta, fantasifullt!

    SvaraRadera