lördag 27 mars 2010

Chokladcupcakes & Macarons


Det är ett tag sedan jag bakade cupcakes men nu i helgen blev det av.
En riktigt härlig chokladig cupcake enligt Åsas recept i Cosmopolitan, som ju bara måste testas.
Riktigt goda var dom men det skulle nästan ha varit tillräckligt men en mini cupcake...
Jag valde att dekorera dom väldigt enkelt med lite guld/vitt strössel och chokladhjärtanen jag fick här om dagen från Dr Oetker.

Sedan svängde jag också ihop lite matchande macaroons, som tyvärr sprack lite men smaken var det inget fel på...


Jag gräddade ett par av cupcaksen i dom fina fyrkantiga formarna jag fick från Siluett of Sweden och passade på att dekorera dom lite påskigt med små fluffiga kycklingar, helt enkelt spritsade med frostingen.
Dom såg konstigt nog mycket finare ut i mitt huvud när jag funderade på att göra dom...vet inte riktigt vad som gick fel längs vägen... ;-)
Töserna tyckte om dom i alla fall och som ni ser var det nära att jag inte ens skulle ha hunnit fota dom, innan lilltösen tog sig en smakbit... :-)

6 kommentarer:

  1. vilken söt och fint din bakverk och dina bilden

    SvaraRadera
  2. Åh vilka söta kycklingar!!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Ursöta, allihop! Vilken tyll/nummer använde du till cupcaken? Blev jättebra.

    /Linn

    SvaraRadera
  4. Ser smaskigt ut! Och påskkycklingarna var ju jättesöta :) Vill också prova på att göra macarons, om man någon gång skulle få lite tid över!

    SvaraRadera
  5. Det såg gott ut, skulle nästan smaka redan nu på måndagsmorgon. ;-) Och jättevackra bilder har du tagit igen.

    SvaraRadera
  6. Tack, tack för era snälla kommentarer!

    Linn!

    Jag använder den här: http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Bake/Products/121

    Den motsvarar Wiltons 1 M tyll!

    SvaraRadera