söndag 30 augusti 2009

Bröllopstårtor & cupcakes



Efter några veckors semester var det igår igen dags att göra lite godsaker.

Jag fick äran att göra tårta och cupcakes till ett litet hemligt bröllop och eftersom jag fick förfrågan rätt så sent valde jag att göra ett par favoriter i repris.

Chokladmoussetårta med mörk och mjölkchoklad och så Chocolate Brownie Cupcakes med Chocolate Fudge Frosting.
P.g.a. tidsbrist blev dekorationerna rätt så enkla med rosa blommor i mmf och citronmelissblad på cupcakesen.
Tårtan dekorerades med likadana blommor och kanten täcktes med chokladspån.

Chokladmoussetårta

Brownie Cupcakes

10 kommentarer:

  1. Vackert! Rosa och brunt passar ju hur bra som helst ihop.Du har verkligen talang! Kollar ofta din blogg och blir lika glatt överraskad varje gång du har lagt in nya bilder.

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Härlig kombination med rosa och brunt. Lisa

    SvaraRadera
  3. Enkelt, fint och säkerligen jättegott!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. åååh så fint cickan!! och vilka vackra bilder! håller med de andra, det rosa och bruna ser verkligen jättefint ut tillsammans. och väldigt smaskigt lät det också!!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar blogg du har! Måste fråga en grej: jag testade baka cupcakes igår med cream cheese frosting. Men jag tyckte frostingen blev lite lös, vad ska jag göra då? Vispa mer? (jag rörde ihop den bara) Lägga mer av nån ingrediens? Ska ha fixat dem till min dotters dop på lördag, har själva cupcaksen i frysen men ska garnera dem på lördag.

    H. Malena

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för alla snälla komplimanger! :-)

    Åsa!

    Kul att du tyckte om bilderna för den här gången hade jag inte mycket tid att fota! Jag var ensam hemma med töserna när allt skulle göras klart så jag fick jaga två barn medan jag fotade... Dessutom gjorde den äldre allt för att hinna sno åt sig ett litet smakprov... Svettigt värre! :-)

    Malena!

    Jag skulle nog ha i mera florsocker! Jag vispar oftast frostingen med elvisp! Då blir den fluffig och fin! Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  7. PS. Du har väl inte missat mina tävlingar?

    Kram Karin
    www.bagerskan.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Så fin tårta och cupcakes, och så ser dom så goda ut också! :) Rosa och brunt är nog väldigt snyggt ihop.

    SvaraRadera
  9. Härligt! du är verkligen duktig! Ställer du upp och bakar till "okändas" bröllop?

    SvaraRadera
  10. Anonym!

    Maila mig gärna på cickanspieceofcake@hotmail.com så får du svar på frågan! ;-)

    SvaraRadera