fredag 31 juli 2009

Fridas Snorkfrökentårta



Igår fick jag göra en tårta till Fridas 2-årskalas.
Frida älskar Mumin så jag valde att göra en somrig tårta med Snorkfröken på.

Det här var nog den tårta som krånglat mest, med en sp som bara ville spricka och torkade jättesnabbt så att dekorationerna blev lite svåra att få till...
Vet inte om det berodde på det varma vädret eller vad det var men slutresultatet blev helt ok trots allt...
Smaken var det inget fel på i alla fall! ;-)


Ljusa bottnar

Jordgubbsmousse
Vaniljmousse

Täckt i sp

11 kommentarer:

  1. Den var både fin och smakade alldeles ljuvligt! Tror bestämt att jag ska njuta av den sista biten nu så länge 2 åringen vilar. Tack! -Sara-

    SvaraRadera
  2. aawww, fantastiskt söt var den! :) jag känner igen det där med krångel, ibland vill ingenting gå rätt, men som tur är brukar det lösa sig till slut. :)

    SvaraRadera
  3. vad använder du för tyll till gräset ? vad köpes denna?

    MVH

    SvaraRadera
  4. vilken underbar blogg du har. ha en mysig helg. kramisar

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tårta! :) Härlig 2 års tårta.

    SvaraRadera
  6. Sara!
    Varsågod! :-)

    Åsa!
    Till all lycka är det ju rätt sällan som allt krånglar! :-)

    Viktor!

    Det är en grästyll! Finns t.ex. på www.kakburken.se

    Cilla & Malin

    TAck så mycket! :-)

    SvaraRadera
  7. Oj, gud vad du är duktig! Vilka fantastiska tårtor!

    SvaraRadera
  8. Hej, du har väl inte missat min tävling?
    http://bagerskan.blogspot.com/2009/08/tavling.html
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. vilken fantastisk blogg! måste in hit fler ggr!

    SvaraRadera
  10. Monika & Emelie!

    Tack! :-)

    Karin!
    Oj den har jag missat! Har ju haft lite semester här ett par veckor...

    Suzan!

    Tack, välkommen in flera gånger! :-)

    SvaraRadera